Saturday, September 1, 2012

Mets 2

Ma varjasin tuule eest pisaraid,
muldonnist on saanud mu tare,
oma püssilt saan küsida vaid,
ehk homme on tulemas parem.
...

On valus vaadata metsa seest
taluakendest kiirgavat tuld,
kuid mets varjab mehi ju ohu eest,
kuni vabaks saab Eestimaa muld.

Viimased päevad on need laulusõnad mind kummitanud. Kasarmutarest on saanud telk ning kuna me asusime seekord vana kasarmu kõrval, kuhu loomulikult kaadritegelinskid õhtuks magama läksid, siis vastavad needki sõnad paljuski tegelikkusele. Tegelikult polnud asi kaugeltki nii jube. Seekordne laager oli mõnes osas lihtsam ja mõnes osas raskem kui eelmine.

Kaks asja, mis mul seekord rohkem oli, kui varasemalt, olid märjad lapid ja kindad. Need tõstsid mu elukvaliteeti tõesti tunduvalt. Kindad hoidsid mu käed suhteliselt puhtatena ning soojadena. Märjad lapid muutsid igaõhtuse kiirhügieeni imelihtsaks, eriti hästi võtsid need maha näomaskeeringud. Lisaks lõpuks ometi hakkasime ka telki kütma, mis kindlustas soojuse ja kuivuse. Lisaks ei olnud meil ühtki ööhäiret peale ühe, mille ajal mina kahjuks ahjuvalves olin ning pumpadest täisvarustuses ilma jäin. Lisaks, kuna kogu tegevus toimus vana kasarmu kõrval, siis häda number 2 lubati seal lahendada.

Kaks suuremat sündmust selle laagri ajal olid kindlasti varjatud liikumise õpetus ja rännak. Esimene neist kujutas sisuliselt füüsiliselt mõnevõrra rasket märjaks ja mustaks tegevat roomamist, mille finaaliks oli kuskil 100m "kiisuroomamist". Kes teab, mida see tähendab, see mõistab, teistele on seda sõnadega aga keeruline kirjeldada. Seda peab ikka ise tegema või vähemalt nägema. Teiseks märkimisväärseks tegevuseks oli jalutuskäik metsas. Rännakul tuli seekord läbida 15km täisvarustuses, mis jaoülema sõnul kaalub kuskil 20kg kandis. Minu jaoks möödus see oodatust lihtsamalt, olin valmis hullemaks. Rännaku ajal avastasin, et kõik sellised katsumused ei testi mitte niivõrd meie füüsilist võimekust kui aga psühholoogilist vastupidavust. Kogu "jaksamine" on ikka peas kinni.

Kolm päeva on aega nüüd kasarmus lebotada ning siis jälle metsa. Samas saab tegemist olema mõnevõrra huvitamate päevadega, kuid nendest juba hiljem.

No comments:

Post a Comment